Majlis Resepsi Perkahwinan Mohd Fazuli & Norezareen

Assalamualaikum wbt & Salam Sejahtera....

Dengan segala hormatnya, kami ingin menjemput semua yang mengenali diri ini ke majlis perkahwinan kami yang akan diadakan pada:

Tarikh: 20 November 2011 / 4 Disember 2011
Masa :12.00t/hari-5.00ptg

Sila layari website perkahwinan kami seperti tertera dibawah untuk info lebih lanjut berkenaan alamat serta peta majlis kami.


Semoga dengan kehadiran anda serta iringan doa semua akan menyerikan lagi
majlis ini dan di berkati Allah SWT.
Terima kasih


-Sekiranya Saudara/Saudari/Tuan/Puan memerlukan kad kami, sila PM alamat rumah
bagi tujuan penghantaran kad.

-Kepada rakan-rakan yang menghadiri majlis kami, jika tidak keberatan sila berikan ucapan dan nasihat kepada kami di dalam guestbook yang kami sediakan.

-Kepada rakan-rakan yang tidak dapat hadir mahupun yang akan hadir, sudikan lah meninggalkan ucapan di guestbook online kami di web url dibawah:


http://ohmywedding21.projectwedding.com/

.: my nikah outfit :.

bercakap pasal baju nikah...
soalan biasa yang akan kita dengar...
apakah warna nya?
design nya?
tailor nya?
kos nya?

saja tayang baju tunang yang saya sewa dahulu :)
sopan gitu.. ala-ala jubah...




semua soalan di atas telah terjawap kerana baju nikah saya telah siap...
siap ye kawan-kawan... 
hehehe....
tapi... 
masih perlu untuk make up kan baju saya agar kelihatan berseri...

seperti saya nyatakan dahulu, tujuan saya ke Bandung bukan la berjalan semata-mata..
:)
saya mahu cari kain...
saya memilih D'Fabric..
saya membeli semua kain utk weding saya di sini.
ok!

untuk cik-cik bridesmaid
planning saya mempunyai enam org bridesmaid..
saya membeli baju mereka di sana..
kain 2 tone.. bukan chiffon, x ingat la jenis dia apa..
yang pasti xjarang...
saya beli warna hijau.. memadangkan lerang nya besar,
maka seorg ckp lah dengan 3.5meter je..
saya membelinya 21 meter dengan harga nya RP35000 semeter.

baju nikah 
saya telah decide utk membeli plain chiffon dan satin silk untuk lining.
untuk design yang saya mahu kan...
saya memerlukan

6meter - satin silk  (RP130 000/meter)
8meter - chiffon     (RP 30 000/meter)

kos upah membuat baju 
RP600000

saya telah membuat survey, rata-rata upah kos jahit sama untuk kebanyakan kedai di Bandung.
setelah pergi ke Bandung, 
dan membuat perbandingan
saya rasa berbaloi jika mahu membeli kain lace dan upah buat disana.
jika menggunakan material seperti saya yang menggunakan plain chiffon..
bagi saya sama sahaja dengan kos di sini.
saya tepek kan sedikit gambar baju nikah saya...
suku je.. nnti x suprise...
tetapi, baju ini belum tambah beads...
saya akan hantar baju saya ke seseorg untuk tambah beads..
hasilnya kita sama-sama tunggu ok.. :)




notakaki: nervous mahu lihat sentuhan terakhir baju nikah selepas tambah beads.. doakan semua nya ok.. :)

3 comments:

Elya Roza said...

elya hari tu tak sempat cari kedai tailor...

Mr.F & Miss N said...

owh yeke... b4 pegi ritu mmg da survey.. crk kdai yg ade tailor skali snng.. lps bli trus amik ukur bdn :) ala xpe, buat kt cni pn ok gak.. elya bli lace ke?

Mr.F & Miss N said...

Uik... saya punye baju nikah, tak de hint2 ke?

-Mr.F-

Post a Comment

Daisypath Wedding tickers
ops.. our wedding were around the corner...~~ © 2010.

Cinta Hati Kami :)

Lilypie First Birthday tickers

Followers

Visitor location

Jom main Clik-click